Thursday 21 March 2013

Jahit Manik

Kalau you all nak tahu...selain memasak..jaga anak...kemas rumah..aku ada hobi lain...hobi yang ni memerlukan ketekunan yang amat tinggi..kekeke...aku suka jahit manik kat baju..tp the problem is..aku excited jahit manik kat baju orang jer..baju sendiri ada lomah sikit lutut acik ni haaa...

Asal usul aku suka jahit ni bukan apa...bila tengok baju orang lain yang bergemerlapan dengan manik..labuci dan batu-batu berlian..aku jeles la...then aku cuba2 la pegang jarum, benang dan manik2 ni...lagipun you all tahu kan...mahal tau kalau upah kat luar ni...so aku bertekad nak master dalam jahitan manik ni....aku cuma belajar dari pemerhatian kat baju..majalah.internet..tilik...lama2 lepas tu buat.....nak belajar pun yuran dia boleh tahan....sekarang ni aku menyambung hasrat nak belajar jahitan manik 3D tapi lum berkesempatan lagi...kalau ada peluang aku pasti gi belajar............

ok...you alls nak tengok tak hasil kerja aku......jeng..jeng..jeng...
ni yang paling latest la...aku buat untuk adik bongsu husband aku....gambar ni yang tak complet..dah malam2 tu aku ambil keputusan nak tambah sikit lagi kat tepi2 tu..supaya lebih mengancam....

ok lepas ni gambar2 hasil jahitan yang telah aku buat..sila la tengok:



















yang atas ni aku buatkan untuk nana...anak officemate aku...dia keje kat KKTM..
 yang sebelah kiri ni aku buatkan untuk mak mertua aku....












yang hijau ni untuk diri sendiri...



yang coklat ni untuk bff aku...................


















No comments:

Post a Comment